Techsteps «Mobilitetsforum 2021» samlet både kunder, partnere og ansatte - i regi av Plus!

Etter suksessen med Mobilitetsforum 2020 startet Techstep tidlig planleggingen av 2021 sammen med oss i Plus. Listen ble som seg hør og bør lagt (enda) høyere enn forrige arrangement, og vi landet tidlig på en hybrid variant også denne gangen. En strømmet livesending iblandet ferdiginnspilt innhold, kombinert med et skreddersydd opplegg for engasjement på halen av arrangementet som leadsgenerator viste seg i ettertid som et svært effektivt verktøy for å øke topplinjen til Techstep!


En annen uttalt målsetting i tillegg til å øke oppmerksomhet, omdømme og salg var å forene organisasjonene til Techstep i henholdsvis Norge og Sverige.


Vi startet som vanlig med å avstemme oppdraget sammen med kunden, slik at vi har tydelige rammer for hva vi skal oppnå og hvordan vi skal komme dit. Innledningsvis benyttet vi vårt etablerte metodeverk med research og workshops for å sette en retning for løsning som vi mente kunne skape det beste resultatet, gitt målsetningene.


Tidlig ble det klart at reelle kundecases og dedikerte filmer og eksempler måtte med, i tillegg til at man valgte å etablere Masterclass som et konsept der Techstep kunne ta posisjonen som autoritet og markedsleder på sine områder. Det ville også involvere organisasjonen på et helt annet nivå enn hva man hadde vært vant til tidligere. Les mer om hvordan vi laget Techstep sine Masterclasses på en egen bloggpost her.


Kundefilm med Aker Biomarine


Videre startet planleggingen av selve eventet, og vi landet denne gangen med Hvalstrand Bad som lokasjon. Der rigget vi fullt tv-studio med flerkameraproduksjon, dedikert teknisk bildemikser, regissør/innspillingsleder, kamera/lyspersonell, lydansvarlig og sminkeansvarlig. Produksjonen inneholdt som sist også real-time online feedback med seere.


Deretter ble innhold, program utformet og relevante eksterne bidragsytere fra Microsoft, PostNord og Aker Biomarine booket inn. En stor del av en vellykket gjennomføring ligger som kjent i forberedelser, og vi sørget for coaching og trening av presentatører, samt selvsagt en grundig generalprøve og siste finpuss før go-live.


Og hva var så dommen etter gjennomført event og påfølgende kampanje?


Både Techstep og vi var strålende fornøyde med selv arrangementet og resultatene som ble skapt i ettertid. Vekst i antall relevante salgsleads, økt medarbeiderengasjement og en merkbar sammensmelting mellom den norske og svenske organisasjonen var bokser som ble tikket av.


Vi lar aftermovien vi i Plus laget fra arrangementet oppsummere og tale for seg selv:



Dersom du vil høre mer eller tenker dette er noe for din bedrift, ikke nøl med å kontakte Cecilie Aubert på telefon 908 45 626.



Nysgjerrig på hva Plus kan gjøre for dere?

Flere historier