Plus gjør digital kickoff og leverandørmesse for hele kjeden til Fargerike!

Oppdatert: 12. sep.

Med høyt trykk og et utfordrende marked ønsket Fargerike å gjennomføre kickoff og leverandørmesse på en effektiv og tidsbesparende måte, som samtidig bevarte - og til og med økte - engasjementet i kjeden. Ikke mulig, sier du?


Utfordringen

Fargerike er som de fleste store kjeder i stadig utvikling, og noen av de viktigste fokusområdene på deres reise handler om en topp motivert og salgsfokusert organisasjon, de beste produktene fra anerkjente leverandører, verdiøkende tjenester og ikke minst glimtet i øyet; det lille ekstra. Utfordringen vi i Plus fikk fra Fargerike var å «skape engasjement hos kjedens medarbeidere i hele Norge rundt nyheter og produktsortiment, samt sørge for at alle er oppdatert på planene fremover og klare til å møte kundene».

Kontekst

Et virkemiddel som ofte benyttes for å løse en slik utfordring er den tradisjonelle «Samle alle til Kickoff og Leverandørmesse», der ledelse, støtteapparat og butikksjefer møtes og deler strategier, initiativer og nyheter. Av ulike grunner var det et ønske i dette tilfellet om å unngå den store fysiske samlingen, og heller et ønske om å legge en digital vri på det hele, så vi Plus fikk muligheten til å spille på hele vårt register.


Løsning

Vi startet som vanlig med målet, og sammen med Fargerike la vi en plan for hvordan vi best mulig skulle komme dit. Det ble tidlig klart at et direktesendt digitalt arrangement fra Plus Arena kombinert med engasjerende forhåndsinnspilt innhold var veien å gå, og at god historiefortelling ville stå sentralt. Det som sto frem denne gangen var alle de unike og engasjerende historiene vi fant hos Fargerikes butikker, og ikke minst kjedens lyst nevne til å by på seg selv. Felles for alt vi gjorde var fokus på egenart og engasjement, og at det tilsammen skulle skape en komplett, spennende, underholdende og informativ dag for alle som deltok på sendingen.


Resultat

Inngangen til dette prosjektet sammen med Fargerike var slik vi i Plus ønsker oss: Dette skal bli gøy! Tilbakemeldingene var udelt positive og målet om engasjement informasjon og motivasjon ble nådd. Nyheter og konsepter ble forstått og kjedens butikker melder om vind i motivasjonsseilene og at de er klare til å møte kundene!


Og til slutt er vi stolte av å vise filmen vi laget for å promotere Fargerikes nye konsept "Slantepant" internt i kjeden. Som de likte så godt at den gikk rett ut på alle kjedens eksterne kanaler:


Ønsker du å vite mer om hvordan vi gikk frem, ta kontakt med Cecilie Aubert på telefon 908 45 626 eller cecilie@plus.no.




Nysgjerrig på hva Plus kan gjøre for dere?

Flere historier